Friday, July 10, 2015

Fuss Free Baby Cardigan

A simple and fuss free baby cardigan, ideal for a knitter who is new to seamless knitting, this tiny garment allows for lots of customisation [...]

I made this Baby Cardigan for my brother-in-law and his wife's baby that will be born in August.

Ich habe einen Cardigan gestrickt für das Baby meinen Schwagers und seiner Frau, das im August geboren wird.


The yarn is Drops Baby Alpaca Silk in green and Baby Merino in beige and white. The parents asked for these colors and let the rest up to me. I had some trouble choosing the right size since I never made anything in a children size before. I hope it fits - but I guess I made it a bit to big. Instead of normal Buttons I used Kam Snaps in a contrasting color.

Die Wolle habe ich im letzten Sale bei Drops gekauft - Baby Alpaca Silk in grün und Baby Merino in beige und natur. Die Farben haben die Eltern mir grob vorgegeben und den Rest haben sie ganz mir überlassen. Mit der Größenwahl habe ich mich allerdings etwas schwer getan, da ich noch etwas in Kindergrößen gestrickt habe. Ich hoffe es passt, aber wahrscheinlich ist es ein bisschen zu groß geworden. Anstatt von Knöpfen habe ich übrigens Kam Snaps in Kontrastfarbe verwendet.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...