Monday, August 17, 2015

Bay of Greifswald

The Bay of Greifswald or Greifswald Bodden [...] is a basin in the southwestern Baltic Sea, off the shores of Germany in the state of Mecklenburg-Vorpommern. With an area of 514 km², it is the largest Bodden of the German Baltic coast

Mr. Biest and I went on a little vacation. One could say honeymoon. We already Greifswald in 2012 and I wanted to go back ever there since then. The town is small, old and cozy.

Mr. Biest und ich haben ein bisschen Urlaub gemacht. Man könnte sagen Flitterwochen. Wir waren 2012 schon einmal in Greifswald und ich wollte seit dem dort gern wieder hin. Die Stadt ist klein, alt und gemütlich.


The central market square of Greifswald & Panorama of Stralsund   
Der Marktplatz von Greifswald & Panorama von Stralsund   


One day we spent in Stralsund visiting the Ozeaneum and the city. The Ozeaneum is a big museum and aquarium with a focus an the Baltic and North Sea.

Einen Tag waren wir in Stralsund und haben uns das Ozeaneum und die Innenstadt angesehen. Das Ozeaneum ist ein großes Museum und Aquarium mit Fokus auf die Ost- und Nordsee. 


In Greifswald we visited the zoo and the ruins of the Eldena monastery. You may know the ruins from different pictures of the painter Caspar-David Friedrich.

In Greifswald haben wir den Tierpark und die Klosterruine Eldena besucht. Die Ruine kennt ihr vielleicht von Bildern des Malers Caspar-David Friedrich.


We ate almost every evening at the same restaurant - the Braugasthaus Fritz on the market, which in one of the old brick houses. The specialty of the house was the huge selection of beer, especially Craft Beer.

Gegessen haben wir letztendlich  fast jeden Abend im gleichen Restaurant - dem Braugasthaus Fritz am Markt, das in einem der alten Backsthäuser. Mein eigentlich Essen habe ich gar nicht fotografiert, aber lecker war es. Die Spezialität des Hauses war die riesige Auswahl an Biestsorten, vor allem Craft Beer.

 
 

We had a very lovely vacation. The weather was really pleasant - 22 ° C with wind - and the sea was warm but refreshing. I definitely want to go there again.

Wir hatten einen sehr schönen Urlaub. Das Wetter war wirklich angenehm - 22°C mit Wind - und das Wasser in der Ost see war warm, aber erfrischend. Ich möchte in Zukunft auf jeden Fall wieder dort Urlaub machen.

2 comments:

  1. Oh, das sieht nach einem schönen Urlaub aus! Herzlichen Glückwunsch übrigens noch, und alles Gute Euch beiden! :-)

    Aquarien sind ja so überhaupt nicht meins, aber der Tierpark und die Klosterruine sehen toll aus.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...