Monday, December 14, 2015

Seenland Alpakas

A few weeks ago while staying at my parents place I've been visiting a local alpaca farm to buy some yarn and of course look at the alpacas.

Als ich vor ein paar Wochen bei meinen Eltern war, habe ich eine Alpaka Farm in der Nähe besucht um dort Wolle zu kaufen aber natürlich auch um die Alpakas anzusehen.

 

The wool of the "Seenland" (German for lakeland, it's the name of the area) is available in a lot of different natural browns, grays and beiges. Each strand has the name of the alpaca from which the wool came from attached to it - a very nice idea in my opinion. I bought 2 strands and brown (from the alpacas Onatha and Bonito) and a little leftover gray yarn.

Die Wolle der Seenland Alpakas ist in eine Menge verschiedenen natürlichen Braun-, Grau- und Beigetönen erhältlich. Jeder Strang ist mit dem Namen des Alpakas, von dem die Wolle stammt, bezeichnet - eine sehr schöne Idee wie ich finde. Ich habe für mich 2 Stränge und braun (von den Alpakas Onatha und Bonito) von und einen kleinen Rest grau gekauft.

   
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...