Sunday, January 03, 2016

Wollvernichtung #3

Just as last year I'm working (together with fellow users of the Nähkromanten Forum) on reducing my yarn stash. In 2015 I started with of 3.475 g of yarn and had the resolution to end the year with only 3.000 g in my stash. I failed spectacularly. By the end of 2015 I had a total of 6.295g. That's twice as much. Opps.

In total I used up 5.620 g of yarn and added 8.440 g to my stash. 

I worked on 41 projects, finished 35 successfully, 2 are still in progress, 2 I had to throw away and another 2 I frogged. Here are all my 2015 projects on Ravelry.

But I'm still trying again this year. My goal is to have only 6.000g of yarn by the end of 2016. Means I don't want to add to my stash or at least use up at least as much as I buy. Because I really have enough yarn. From the 6 kg in my stash I could knit around 10 sweaters, 70 pairs of socks or 100 hats. In my queue on Ravelry I have several projects that I'd like to knit this year.

So much for the plan. In the sidebar you will find a link to the project which I'll try to update every month.

     
     
     
     
     
     

Im Nähkromanten Forum werden auch dieses Jahr wieder fleißig die Wollberge erklommen und ich bin (inzwischen zum dritten Mal) wieder mit dabei.

2015 bin ich mit einem Gewicht von 3.475 g gestartet und hatte mir vorgenommen em Ende des Jahres nur noch 3.000 g auf Lager zu haben. Damit bin ich grandios gescheitert. Ich hatte am Ende 6.295 g in meinen Vorräten, also gut doppelt so viel. Upps.

Insgesamt habe ich 5.620 g verstrickt und 8.440 g sind dazu gekommen.
Ich habe an 41 Projekten gestrickt, 35 erfolgreich beendet, 2 sind noch in Arbeit, 2 waren für die Tonne und 2 habe ich wieder aufgeribbelt. Hier sind nochmal alle meine Projekte aus 2015 auf Ravelry.

Dieses Jahr nehme ich mir trotzdem wieder vor am Ende des Jahres nur noch 6.000g auf Lager zu haben - also meinen Vorrat nicht zu vergrößern und wenigstens so viel zu verstricken wie ich kaufe. Denn ich habe wirklich genug Wolle. Aus den rund 6 kg in meinem Stash könnte ich rund 10 Pullover, 70 Paar Socken oder 100 Mützen stricken. In meiner Queue bei Ravelry habe ich noch diverse Projekte, die ich gerne stricken würde gespeichert.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...