Sunday, April 03, 2016

[25%] Colors of the Sky

"When you wear your Sky Scarf around town, someone is bound to ask you about it. And when they do, you’ll tell them it’s the story of your year, from inky black thunderstorms to clear sapphire skies. You’ll show them when summer finally began or a long white winter closed in for good. And you’ll remember how calm it made you feel to look up and appreciate the sky every day for a full year."

Just in time at the beginning of the year I discovered an interesting knitting pattern on Pinterest - the "Sky Scarf" by Leafcutter Designs. The idea of the scarf is quite simple - every day I knit one row in the color the sky has this day. I chose 6 different colors Drops Lima and Karisma. Also I used a provisional cast-on to leave myself the option to turn it into a loop scarf. And because I could not buy all wool at once I created a spreadsheet on which I document the color of the sky every day so I can knit a few days at once later.

   
   
   

Pünktlich zu Beginn des Jahres habe ich das Strickmuster oder besser gesagt die Idee, denn eigentlich braucht man kein wirkliches Strickmuster dafür, für den "Sky Scarf" von Leafcutter Designs auf Pinterest entdeckt. Das Prinzip des Schals ist einfach - man strickt jeden Tag eine (oder wie in meinem Fall eine Hin- und eine Rückreihe) in der Farbe, die der Himmel an diesem Tag hat. Ich habe mir 6 verschiedene Farben Drops Lima und Karisma ausgewählt. Außerdem habe ich einen provisorischen Maschenanschlag verwendet, um am Ende den Schal möglicherweise zu einem Loop zusammen nähen zu können. Und weil ich noch nicht alle Wolle kaufen konnte, habe ich ein Spreadsheet angelegt, auf dem ich jeden Tag die Farbe des Himmels dokumentiere und später stricken kann.

2 comments:

  1. Das ist ja ne coole Idee! Mit Blau- und Grautönen könnte ich mich anfreunden, aber ich würde es auch nicht schaffen jeden Tag zu stricken, da ist deine Tabelle echt genial. :D Tolle Fotos!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...