Sunday, April 24, 2016

[8/16] That's no moon.

It's a space station.
Ben/Obi-Wan Kenobi in Star Wars IV – A New Hope (1977)

For my short trip to Berlin in late March I need a smaller alternative to my relatively large wallet. So I simply made on myself and since I am still in the Star Wars craze I decorated it appropriately. The idea came to me because I had used two random zippers from my stash and the resulting color combination just worked so well with that whole dark side/Imperial theme. I even tried make ends of the zippers look a bit better. It is still not perfect but it works. And of course I was not paying attention and the two zippers now open opposite directions. But I really like the stencil.

  
  

Für meinen Kurzurlaub in Berlin Ende März brauchte ich ein kleinere Alternative zu meiner doch relativ großen Geldbörse. Also habe ich fix was genäht und da ich immer noch im Star Wars Fieber bin gleich passend verziert. Die Idee kam mir, weil ich aus Gründen der Sparsamkeit zwei Reißverschlüsse benutzt hatte die eben noch da waren und die entstandene Farbkombination passte einfach so gut. Ich habe dieses mal sogar versucht die Enden der Reißverschlüsse etwas schönes zu verarbeiten. So ganz habe ich es zwar noch nicht raus, aber es ist ok. Und natürlich habe ich nicht aufgepasst und die beiden Reißverschlüsse gehen jetzt in entgegengesetzte Richtungen auf. Dafür finde ich das Stencil sehr gelungen.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...