Sunday, August 21, 2016

Kutte 2.0

Do you remember my "Kutte" aka. jeans vest with a lot of patches are done. (Explanation: "Kutte" is German and I'm not sure if there is a proper English word for it - a "Kutte" is a vest, often made from jeans fabric, worn mostly in the metal and rock music scene, with patches of favorite bands and often with a large back-patch of your all-time favorite band.)

Erinnert ihr euch noch an meine Kutte?
(Erklärung: "Kutten" Westen, oft aus Jeans, mit Aufnähern/Patches meist von Lieblingsbands, hinten oft mit einem großen Backpatch DER Lieblingsband.)

  
  
  

I transferred some of my patches to this lighter and more colorful version. Most of the patches are fandom or hobby related stuff. The backpatch once was a T-Shirt. There is a little space left in case I finde some more pretty patches.

Aus Gründen wie Platzmangel und Optik habe ich eine zweite Kutte angefangen und ein Teil meiner Patches neu angeordnet. Auf dieser helleren und bunteren Kutte sind hauptsächlich Fandoms, Nerdkram und Hobbys. Der Backpatch war mal ein T-Shirt. Ein bisschen Platz ist noch, falls mir noch ein paar schöne Patches über den Weg laufen.

1 comment:

  1. Der Trend geht offensichtlich wirklich zur Zweitkutte. :D
    Gefällt mir sehr gut, auch dein zweites Exemplar. Ich mag die thematische Aufteilung, die du vorgenommen hast.

    Liebe Grüße,
    Sabrina

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...