Sunday, October 16, 2016

Far Over the Misty Mountains Cold

Far over the misty mountains cold, To dungeons deep and caverns old
We must away, ere break of day, To claim our long-forgotten gold.
The pines were roaring on the height, The winds were moaning in the night.
The fire was red, it flaming spread, The trees like torches blazed with light.

- The Hobbit by JRR Tolkien


    
  
   

A few weeks ago Mr. Biest were and I spend a whole weekend with his entire family in the mountains near the border triangle (Germany - Poland - Czechia). We spent the first real autumn days visiting the castle and monastery ruins on the mountain Oybin. There you can see not only great rock formations but also a mountain cemetery - the fog made it looked quite spooky.

Vor ein paar Wochen waren Mr. Biest und ich mit seiner ganzen Familie im Zittauer Gebirge Nahe des Dreiländerecks. Dort haben die ersten richtigen Herbsttage verbracht und unter anderem die Burg- und Kloster Ruine auf dem Berg Oybin. Dort gibt es nicht nur tolle Felsformationen, sondern auch einen Bergfriedhof - mit dem Nebel an dem Tag sah das ziemlich spooky aus.

4 comments:

  1. Waaa, super tolle Bilder! Muss ich mir merken, da will ich auch noch unbedingt hin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke :) Es ist wirklich schön da, lohnt sich echt da hinzufahren :)

      Delete
  2. Wunderschön! <3
    Das weckt direkt wieder das Fernweh in mir.

    Liebe Grüße,
    Sabrina

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...