Sunday, March 05, 2017

"Shrewd Slytherin, from fen"

- from the 1994 song of the Hogwarts Sorting Hat

I already made a Slytherin scarf, a hat, a pair of mitts and even a cardigan. And I still had some yarn left over. My first scarf was based on the design they used since the 3rd movie. In the first two movies the scarfs had striped of equal width in the house colors, later the scarfs are in the main color of the house with thinner stripes. That means I needed a scarf in this earlier design.

The yarn is Drops Lima in middle grey and Four Seasons Gründl Lisa in green (the only yarn in the right colorway I could find but unfortunately it's made from acrylic) knitted with 4,0mm/US 6 needles.

  

Ich habe ja bereits einen Schal, eine Mütze, ein paar Stulpen und sogar einen Slytherin Cardigan gestrickt. Und trotzdem hatte ich immer noch Wolle übrig. Mein erster Schal orientiert sich an dem Design, das ab dem 3. Film verwendet wird. In den ersten beiden Filmen hatten die Schals noch gleich breite Streifen in den Haus Farben, später sind die Schals dann in der primären Haus Farbe mit dünnen Streifen. Also brauchte ich natürlich noch einen Schal in dem früheren Design.

Die Wolle ist Drops Lima in hellgrau und Four Seasons Gründl Lisa (die einzige Wolle im passendes Grünton die ich finden konnte und leider ist sie aus 100% Acryl) verstrickt mit 4,0mm Nadeln.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...